fredag 18 december 2009

Kudde

Fick en beställning på en kudde för ett tag sedan, den skulle ha färgerna Orange, rosa & aprikos.
Fick klura länge innan jag bestämde mig för att göra en enkel variant, det blir ändå inget vidare om man gör ngt "svårare" mönster. Färgerna är så lika att de bara försvinner in i varandra. Så jag grävde i gömmorna och köpte en del nya tyger, det bör vara så många tyger med olika valörer som möjligt.

I mitt huvud skulle resultatet ha blivit ett helt annat, det blev lite för lite skillnad mellan blocken tycker jag. Men huvudsaken att beställaren blev nöjd, och det blev hon :) *puhh*

Bilden gör inte kudden rättvisa, inte ens i närheten. Alldeles för mörk för att se skillnaden mellan tygerna, blir en enda "gröt" av alltihop. Om jag kunde göra om den skulle jag valt ett annat tyg till den smala borden runt, men jag var tvungen att få in det tyget någonstans och det passade inte i blocken.

Jag fick iallafall blodad tand för att göra fler stringblock, men med en maaaassa olika färger och mönster så att det blir den rätta känslan.
Jag är helt nedkärad i stilen som overseeas kallas "moderna quilts", ofta används stormönstrade tyger i kraftiga färger tillsammans med vitt.



Nu ska här lunchas!

/ Kram

1 kommentar:

Carin sa...

Superfin! :D Du är duktig på att sy du! Lyckost! :) Själv orkar jag aldrig ta fram symaskinen..?! ;) Kram!