tisdag 16 september 2008

Meddelare, eller dela medare...

...eller dela med sig...

Helt och fullt inspirerad av superduper Mirabyll (tusen tack för tipset om webhotellet!), lägger jag härmed ut lite gammal skåpmat.

Dessa är tänkta som journalingrutor: Halloween & Mario (ja...jag är gammal tv-spelsnörd)

En fil är ju iaf lite passande såhär i Halloweentider. Det är verkligen inget fancy, men kanske kommer det någon till glädje ändå. Och det är ju bra.
Dessa är gammla och är inte gjorda i world, bara inklistrade där. Så de går inte att ändra. Men ett tips är att kopiera en ruta och sedan klistra in den i tex paint.
Där går det ju att markera bilden i rutan, ta bort den och ersätta med något man hellre vill ha...
Och sedan kopiera från paint in till nytt word dokument. Enkelt penkelt!

Nu blev jag helt inspirerad till att göra klart mina ramar i PS, som först var tänkta att skrivas ut på oh-plast och användas som overlays. När andan faller på ska jag spara ner dem på word istället. De går ju att använda som journalingrutor åxå...att jag inte tänkt på det förut!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Johanna sa...

Hallå Kattis! Har ju sett att du gått/går Mikaelas PS-kurs. Funderar på att vara med på den hon ska köra igång nu i oktober, så jag undrar lite vad du tycker om den? Ha det bra! :-) /Johanna