söndag 26 juli 2009

Hängsmycke

Före semestern fick jag ett härligt DT-paket innehållande Serien "knave of hearts" - Collage press och en massa mumsiga tillbehör.

Jag har ganska länge tänkt att jag vill göra ett altrat hängsmycke, när jag såg pappret Witty fick jag genast en idé.Det syns lite dåligt i webshopen, men framsidan är ett gigantiskt bingo card i mustiga beigebruna färger med inslag av rött.

Det första jag gjorde var att klippa ut rutan som hade samma siffra som mitt födelseår och monterade den på en bit från pappret queen of hearts som har en ursnygg svart och ljusblåmönstrad baksida.Sedan embossade jag med flera lager grovkornigt clear UTEE embossingpulver. Innan det sista lagret svalnat skyndade jag mig att trycka med en ren gummistämpel för att få ett snyggt avtryck i det "lackade".
Tyvär syns det inte på bilden, men nedre högra halvan har ett mönster intryckt i embossingen.




Här på bilden är inte smycket helt färdigt. Jag har inte bestämt mig än om jag ska sätta dit ett gäng med matchande pärlor och kanske ett hänge, eller om jag ska ha det så här och använda det som ett tillbehör att fästa på andra smycken.

Inga kommentarer: