onsdag 12 augusti 2009

Annat pyssel

Under våren och sommaren, fram tills nu, har det varit galet mycket papperspysslande.
Det har nog tagit ut sin rätt för nu har jag plötsligt en helt galen lust att göra egen tvål, sy kuddar, sy kläder, brodera, baka fantasifullt dekorerade muffins, möblera om, renovera sovrummet och en massa massa saker till.

För några dagar sedan började jag bygga mig en "photobox", ni vet, en såndär ljuslåda som gör det lättare att få till riktigt bra fotografier på saker och ting. Hann bara med stommen innan vi reste bort, och har inte hunnit tagit tag i resten ännu. Men ikväll (om jag hittar häftpistolen) ska jag klä den med vitt tunt tyg. Den blir ganska stor, vill rymmas med LO´s i fullformat men också lite större saker. Jag har inte måttat en endaste gång, jag gick till snickeriet och tog en pinne som i min fantasi såg lagom lång ut, kapade till 12 st likadana och skruvade ihop till en kub. Kan tänka mig att den nog är ca 60x60 :D.
Naturligtvis fullkomligt icke ihopfällbar, där drog jag nog in ett gäng pluspoäng hos sambon *ehum*. En stor kluns som ska stå ivägen någonstans i huset.

Nu ska jag surfa tvåltillverkning, kolla vad saker och ting kostar innan jag bestämmer mig för om jag ska testa. Anser inte att jag behöver en ny hobby som kostar en förmögenhet i prylar innan jag kan sätta igång "på riktigt". Jag menar "riktigt" tvål, inte såndär glycerinbit man köper på Panduro och smälter för att hälla i formar. Näe...jag vill fräta näsan med kaustiksoda, vispa och röra....gegga ner kryddor och luktagottgrejjs.

Mot shenet!! ----> *visslar en truddelutt*

Inga kommentarer: