söndag 16 augusti 2009

Ett enkelt...

...litet kort.

Kanske har jag visat det härförut, jag blir osäker...?





Ofta fastnar mina ögon på de där helt makalöst välgjorda korten, med en miljon genomtänkta detaljer och färgläggning som man inser direkt att den inte är gjord på tio minuter. Tänker att sådana kort kommer jag aldrig att kunna göra, helt enkelt av den anledningen att det inte ligger i min natur..inte min "stil" helt enkelt. Hur mycket jag än ibland skulle vilja.

Men lika ofta, om inte oftare faktiskt, fastnar blicken på de där typiskt mer enkla stilrena korten (utan stämplade gubbar) som man kan se här . Ellerde mer "scrappade" som man kan se här eller här . Då tänker jag: aahhh, det där är mer jag!. Men inte sjutton snickrar jag ihop några kort i den andan inte. När jag väl sitter och ska pyssla ihop ett kort, känns det alltid som att jag gjort för lite, det ser för enkelt och oarbetat ut. Men det tycker jag inte om korten man kan se på ovan nämnda ställen.

Visst är det märkligt?

1 kommentar:

Muffin sa...

Det ser INTE för enkel och oarbetat ut - det är helt supersnyggt!! Jag önskar verkligen att jag kunde göra sådana där rena snygga kort men det är svårt tycker jag. Less is more - helt kanon! ♥