lördag 17 oktober 2009

Snart är det jul!

Nu när julpyssellusten börjar att pocka på, har jag kikat efter papper som inte är sådär nödvändigtvis superjuliga i mönstret.
Vill göra julkort med de tradionella julfärgerna, men utan hysteriska mönster.

Hittade de perfekta pappren på ett ganska oväntat ställe. Kika här får ni se!

Vid första anblicken ser det ut som en typisk höstig kollektion, men det är superfina julfärger på baksidorna, ett papper är det väl framsidan som är finast med tanke på julkort.
Det som inte syns på bilderna i webshopen är att trycket på pappren ger intrycket av ett lite grövre tyg, likt linne.

Här är ett av korten jag gjort med dessa papper.




Visst är det en himla fin stämpel? Om ni skyndar till shopen så kanske ni hinner grabba tag i ett exemplar, det finns några få stämplar kvar.
Allt material finns i shopen, förutom clear-knappen på blomman som jag klätt med en bit av det gröna pappret.Stämpeln jag använt runt kanten på motivet finns med på Grunge Collection-arket, och jag har stämplat med Distress Ink.
Trevlig lördag kväller på er!
/ Kattta

1 kommentar:

Articsisters sa...

Hej!

Vill bara titta in en stund och se vad du pysslar med. Articsisters är med och sponsar på Scrapptorget så därför trillar jag in på din sida.

Ha en underbar vecka.

Lisbet