torsdag 7 januari 2010

Diggar diggi

Jag har börjat att scrappa digitalt lite smått. Kan inte finna scrapmojon när det gäller alla gamla foton jag har liggandes, vill bara ha nya roliga foton. He...ungefär om att jag har sådana.
Av någon märklig anledning är det roligare (just nu iaf...) att scrappa de gammla fotona digitalt. Kanske är det för att mitt uttryckssätt skiljer sig ganska ordentligt mellan pappersscrap och digi. Har fastnat i ett spår när det gäller papperspysslandet, som jag inte kan följa digitalt. Riktigt uppfriskande.

Jag pysslar mer i min gamla stil digitalt, irl kan jag inte låta bli att kladda med färg numer, hur jag än bär mig åt. Och det blir lätt för mycket av det goda, så hamnar LOn i en byrålåda istället för i ett album, dumt!

Därför har jag bestämt att fortsätta scrappa de äldre fotona digitalt, och framöver framkalla nytagna redigerade foton för pappersscrap. De foton/LOs som är tänkta att hamna i redan påbörjade abum (tex sonens första års-album) får jag väl helt enkelt framkalla i storformat.

1 kommentar:

Lillsnörpa sa...

Häftigt och tänkvärt!