måndag 22 december 2008

Lite granna...

...har jag pysslat senaste tiden "för egen skull" också, faktiskt :)

Min pysseltid har varit uppbokad för annat än spontanpyssel ganska länge nu, men nu är beställningar, marknader och julen snart över. Så snart är spontanpysseltiden tillbaks.

Här är några LO´s jag gjort nyligen. Igår kväll när jag lade fram dem för att jag skulle komma ihåg att fota dem idag, så slog det mig att de är förbluffande lika. Jag har tydligen skaffat mig både ett favoritupplägg och favoritfärgcombo...helt utan att jag var medveten om det.

Det började med den här:


Som jag pysslade ihop på en pysselträffa med I, jag hade inte med mig ngt alfabete så jag åkte hem med den såhär, och så ser den alltså fortfarande ut *ehum*

Sedan ritade jag min första skiss och gjorde denna efter skissen:



Sedan nöjespysslade jag inte på länge, förräns jag härom kvällen gjorde denna:

Hehe...ser ni de gemensamma referenserna?
Skissen kan verka ritad efter den första LO´n...men det är den inte.
Och färgerna...orange, turkost och illgrönt är flitigt använda..
Nu ska jag ägna mig åt att frossa i julförberedelser. Ska hämta in tomtarna från uthuset, julmusik på hög volym och kanske koka lite julgodis. Ikväll är det den stora paketinslagarkvällen med obligatorisk glögg och pepparkaksdeg (!)
Jättemassor med God Jul på er allihopa!
/ Katta



1 kommentar:

.::CaRiN::. sa...

Hej Kattis!
Vilka underbara LO´s! :D
Man blir helt glad av alla färger! :) Vill även önska dig en riktigt god jul och gott nytt år! Ser fram emot ett pyssligt 2009! Kram!