onsdag 3 december 2008

Men åh, jag har ju glömt!

Blev utmanad av Mahlin för ett tag sedan, tänkte att "-det gör jag imorgon" Och ni vet ju hur det är med det?...pfffffst....
Här kommer mitt svar iallafall :

Regler:

Reglerna är som följer: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.Utmana fyra till sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

1. Jag kan omöjligt lära mig att sticka, jag VILL…men det gååååår bara inte!
Har ”lärt” mig det säkert 5 gånger i mitt liv, men det rinner av som vattnet på en gås.
Jag skulle älska att sticka en miljard koftor och en å annan strumpa. Men skit heller…

2. Om du är uppmärksam nästa gång vi råkas, kanske du märker att konstiga ord smyger sig in här och var när vi pratar. Jag har nämligen i hela mitt liv tappat bort ord när jag pratar, efter 30 år har jag lagt mig till med vanan att säga precis vad som helst istället . Det kan bli rätt spännande resultat emellanåt.

3. När jag var i tvåårsåldern hade jag ett eget språk med en jämnårig kille. Våra föräldrar säger att det var glasklart att vi hade riktiga samtal. Vilket jag själv kommer ihåg fragment av, men i min hjärna pratade vi normalt…?!

4. Jag tog körkortet exakt 20 dagar innan jag blev mamma, vid 28 års ålder…

5. Jag har velat göra en tatuering i evigheter, men fegar när jag tänker på att jag ska ha den när jag är 65 och 89 år åxå…Har jag tröttnat på den vid det laget, går i heltäckande plychpyjamasar bara för att ingen ska se?Men det är ju sååååå snyggt med Tatueringar, de ska synas och inte gömmas.
Bestämde mig iaf för 2-3 år sedan när jag var gravid att någon gång ska jag tatuera en text (den är redan bestämd och har en djup personlig mening) på min högra fot. Den som lever får se om det blir av.

6. Har alltid velat arbeta med personer i utsatta situationer, pga mitt djupa intresse för psykologi och för att jag vill göra det jag kan för att hjälpa människor som har det jobbigt..
Men har aldrig tagit tag i saken eftersom jag själv även är blödigare än en kroppspulsåder. Skulle förmodligen behöva terapi och en massa mentalt plåster efter varje arbetsdag.

7. Går löjligt mycket inåt med fötterna, men efter närmare 30 års tränande så vrider jag ut dem automatiskt. Men kolla mina fotspår i snön en dag då jag är trött å sliten…hehe…

Nu ska jag bara haffa några oskyldiga bloggare att utmana *mohahaha*
*tänka* ....Det bidde Mara, Pyssellotta, Anna och Bettsen

Inga kommentarer: