måndag 1 december 2008

Förstaste advent

Jag älskar julen!

Det är totalt laaaavvi (lovley enligt liten älskling) när man får ta fram julgrejorna, premiärdricka glögg och lyssna på sambons hatskiva - "pop i jul".
En annan sak som är extra kul just nu är Brunkullan Scrap & Cards Adventskalender
SpringeliSpring in på Forumet och läs mer.

Härom dagen fick jag ju lära mig hur man enkelt gör en vit ram runt sitt foto i PS.
Satt nyss och lekte lite med just det, testade en Rhonna Farrer ram som inte funkar riktigt annat än till bilder på webben, men om man gör en bred vit ram runt. Och sedan klistrar in ramen så syns ju hela *tadamm*.
Det blev inte så snyggt med det vita under (ska framkalla fotot) så jag kladdade dit lite grönt under, det blev rätt ok. Inte snyggaste fotot men det är ju bara ett testfoto :)

Den här bilden gör inte riktigt rättvisa, ändrade till webbsäkra färger efter att jag var färdig, bara för att jag vill visa er vad jag menar.


.

Ha en himla bra första december på er allihopa

Inga kommentarer: