fredag 12 juni 2009

Gissa vad jag gjorde igår..och idag med för den delen?
Trampade omkring i björnbajs. Färskt dessutom.

Vi har påbörjat operation "ner-med-en-attans-massa-plant". Har haft ordentligt tur med vädret, gråmulet med endast enstaka regnstänk - perfekt!

...igår traskade jag ut på hygget, glad ihågen, ryckte åt mig de första plantbrättena, tog ett steg...å halkade till. Tittade ned...och tänkte:...öh..kossor...här?
Då slog det mig att det var bamsebajs, helt färskt. Jag hade förträngt att precis ovanför oss och uppåt, går ett "björn stråk" (vandringsväg för björnen alltså). Precis över vårt hygge.
På den del vi planterade igår, var det bamsebajs överallt, tack o lov slapp jag se något stort och lurrvigt.

Hehe...höll på att göra på mig ändå en gång, när jag tittade lite ängsligt inåt skogsbrynet och såg att något liksom hoppade till. Det var inte långt ifrån att jag skulle vråla, då såg jag att det var ett plastband fastsatt i ett träd *himlar med ögonen*

Nu ska vi hämta liten älskling på dagis och åka till Bammo & babba, L har fotbollsmatch i sina hemtrakter ikväll.

Imorgon fortsätter plantsättandet *tjoohooo* ...suck!

Inga kommentarer: