onsdag 25 februari 2009

Akrylfärg och akrylfärg

Eftersom jag inte kan lägga upp några nya bilder, tänkte jag passa på att dela med mig av en fundering jag hade förut, och vad jag sedan gjorde av den.

Ni som scrappar känner nog till de akrylfärger av ett visst kännt märke som många scrapbutiker säljer. Ibland hittar man även ngn flaska av annan sort men det är mer sällan.
Mitt första möte med ovan nämnda "Kända akrylfärg" blev en besvikelse...jag lånade en skvätt av I en gång, och konstaterade genast att den var inte ett dugg annorlunda än vilken akrylfärg som helst, snarare blaskigare och mer icketäckande än jag var van. Det som jag ändå fastnade för var den mäng med underbara nyanser som finns, som en underbar godisaffär. Jag passade på att köpa några färger på en rea, men har inte använt dem så mycket, just för den dåliga täckförmågan och för att de har så ojämn kvalitet.

Vad jag däremot använder ofta är Panduros "Folkart färg", den finns i många kulörer är syrafri och kostar inte många kronor mer.
Och nu mina damer und herrar vill jag presentera min nya stora akrylfärgskärlek:
Pebeo *hjärtar* Jag har ett par tuber av den som heter Studio Acrylic High Viscosity som även finns i några fullkomligt underbara irsierande (eeh...hur stavas det?) färger. Jag har i min ägo de som heter "green yellow" (metallic-glittrar i knalligt gulgrönt och lite guld) samt "Green blue" som jag vill påstå är ganska knallig mörk turkos (metallic-glittrar i blålila). De är så snygga!

Kommer utan tvekan att köpa fler färger av denna underbara färg på tub!

Den är ju så himla bra till annat också. Måla tavlor, ART-book, Gesso-kladda mm

Nu ska jag borsta tanden och lägga mig bredvid propellermonstret (O som sover)

*natti natti*

Inga kommentarer: