tisdag 10 februari 2009

En snabbis

När solen kikade in en snabbis genom sovrumsfönstret idag, passade jag på att fota en LO jag lekte med igår. Trots strålande solsken lyckades jag inte knäppa en bra bild...*suckar lite trött*
Det kan kanske bero på att jag var allt annat än stadig på handen, krypandes på golvet som jag var. Det är även en bra idé att kolla hur man har ställt in kameran.
Är det inte ganska typiskt?

Jag har gjort ännu en ego LO, jag tränar nämligen på att dokumentera mig själv, men det är inte det lättaste ska jag be att få tala om.
Dels för att jag tycker det är svårt, ska jag scrappa om mig själv vill jag att det ska vara något meningsfyllt, men då blir det även så utlämnande.
Som att jag inte tycker om senap tex ...euhm...
Men det som också gör det lite svårt är att det inte finns ett enda vettigt foto på mig, och det är dagens sanning. Fråga vem som helst i min närhet som föröskt fota mig så får ni se.
Det är som att det sitter i generna att jag ska grimasera när en kamera råkas finnas i närheten, till och med när jag blir fotad i smyg så har jag ändå lyckats med att slänga fram tungan eller nåt.
(vilket får mig att börja fundera på hur jag egentligen ser ut i andras ögon?...)

Här har jag lekt i PS med penslar, gjorde en ram med hjälp av en lace-pensel, skrev sedan ut det på cardstock. Enkelt ärta!
(easy peasy....på engelska...)
Journaling rutan är även den printad från PS fast på fotopapper.


Ganska passande handlar den om just min förmåga att inte se riktigt klok ut.
Trevlig tisdag eftermiddag på er!

Inga kommentarer: