måndag 6 april 2009

Tittar in...

...en snabbis!

*hej hej* :)

Det har varit mycket annat nu ett tag, alla mina tänkta pysslerier och fotande av redan färdiga alster hinns inte med. Så fort jag tror att "i kväll" eller "i morgon" så dyker något annat upp, nåt som bara mååååste göras nu nu nu! Typ. För att inte tala om förkylningar, läckande tak, fjällresor mm

I fredags packade hela familjen in sig i lånebilen (Mommas, för den har dragkrok)
och åkte till fjälls. Vi hälsade på våra kompisar och gudbarn.

På lördagen var det helt underbart väder, solen gassade och vi njöt. Våra vänner bor ovanför Åre och har en liten rörelse där de hyr ut övernattningsrum och skotrar. Vi satt på deras privata, gigantiska trädäck och åt en massa godsaker tittade på barnen som lekte i snön. De större barnen (5,7,31 och 36 år) körde miniskoter och vanlig skoter i dalsänkan där de har sitt hus. De största barnen (våra sambos...) lekte "vem har längst dingendongel" och utmanade varandra på att köra upp för den väldigt gigantbranta backen och se vem som flög/hoppade längst uppe på knixen. De två mogna mammorna satt på trädäcket och kved lite...

Mitt uppe i allt skoteråkande, chipssvullande och korvgrillande fick "M" en idé som medförde att 15 minuter senare gjorde jag det här:





...spontanåkte lite helikopter.
Fick en helt underbar flygtur över Harrsjön med omnejd. Det var helt klart väder och därmed fri sikt mot de omgivande fjällen, Årefjällen åt ett håll och en massa andra fjäll( men orka veta namnet på dem alla..) åt andra.
Det var första gången jag åkte helikopter, och jag vill absolut göra det igen. Men nästa gång, om det blir någon sådan, vill jag åka på sommaren.
Efter flygturen gick vi ned till huset igen och fortsatte äta chips och dricka hemmapressad juice.
Jag har haft en helt makalöst trevlig helg :)
* vinkevink*

Inga kommentarer: