tisdag 12 maj 2009

Deltävling 5

Detta är mitt bidrag till utmaning 5, i den där tävlingen jag skrev om tidigare.

Man skulle inspireras av 1800-talet. Ehum...min stil är ju väldigt romantisk och ljuv, så jag hade vissa problem först. Jag visste direkt vad jag ville dokumentera: fotografiets tillkomst. Men hakade upp mig på det där med rychpych och romantik. Bestämde mig för att göra en "Kattta-goes-småromantisk" LO och så här blev det:




Rullen under fotot innehåller fakta om hur fotograferingen utvecklades under 1800-talets mitt.

Det rosiga pappret fick jag köpa enkom för den här LO´n, tycker att det är ett jättefint papper, men inget som man normalt hittar i mina gömmor. Det var förvånansvärt lätt att använda det, trodde att jag skulle ha svårt att få till något som kändes ok. Det var en trevlig erfarenhet, kommer absolut att i framtiden köpa papper som jag tycker är fina att titta på, men som inte är den stil jag har i normala fall. Hittills har jag tittat på dem men inte köpt.

1 kommentar:

Carin sa...

Hej Kattis!
Underbar LO!!! Du behärskar även romantiska rospapper ju! :D
Såg att du undrade över färgen på min vinröda distressdyna, det är Aged Mahogany! Superfin färg! :)
Ha en bra dag i butiken imorgon!
Kram Carin