fredag 22 maj 2009

Hemmabygge

Idag har jag snickrat till pysselrummet.

Först byggde jag en urtjusig hylla med storleken 32 x 75cm, 4 hyllplan. Materialvalet var enkelt, klart man vill ha obehandlad spånskiva, eller hur?!

Sedan snickrade jag ihop en sockel till de tre väggköksskåp som jag har i pysselrummet, de stod på golvet utan dörrar. Det störde mig ofantligt att inte kunna sätta på dörrarna, utan den där sockeln går det inte att öppna dörrarna pga att de är exakt lika höga som skåpstommarna. Hur som helst, idag blev det ÄNTLIGEN gjort. Nu är det så snyggt i pysselrummet! ...iallafall om man blundar med ena ögat så att man inte ser den del av rummet som fungerat som avstjälpningsplats för allt som var i och ovanpå skåpen. *himlar med ögonen*

Lyckos mig som ska åka bort på pysselumgänge i morgon, då kan jag låtsas i en hel dag att röran inte existerar. Sedan när jag kommer hem är jag säkert så fylld med energi och städlust att jag bara hippsvipps röjer hela rummet på en kvart. (mmmmm...säääääkert! tänker ni som känner mig )

Jaja, nu är klockan alldeles för sent, dax att lägga sig.


*kryssar mellan pappershögar och tidningsbuntar mot sängen*

Inga kommentarer: