fredag 8 maj 2009

Kärlek

Ofta hör jag någon beskriva en speciell sång som ett kärleksfullt minne, det är "Vår sång" eller "den sången dansade vi till" eller "när jag hör den låten tänker jag alltid på..."

Många gånger har jag tänkt att jag inte har någon sådan låt, visst, jag minns vissa åldrar eller kapitel i mitt liv när jag hör vissa låtar. Men då är de endast förknippade med just en period i mitt liv, möjligtvis en resa eller något liknande. Men aldrig till ett specifikt exakt minne/händelse.

MEN...häromdagen insåg jag att det finns en låt som berör mig på ett sätt som ingen annan gör.
Jag har varit medveten om att jag blir till mig i trasorna när jag hör den på ett reklaminslag, en snutt i ett tvpogram eller liknande. Ytterst sällan hör man den i sin helhet på radion.
Men inte förräns nu har jag insett att jag blir hur känslomässig som helst av den.
Det är en blandning mellan galet glädjebubbel i magen och ledsenkänslor, ögonen tåras och jag känner mig hur speedad och känslomässigt sprängfylld.

Det märkliga är att jag har ingenting i mitt liv som jag relaterar till denna låt, jag har bara alltid älskat den och kan inte lyssna mig less.

Sååå... varsågoda, här får ni en jättemassa med kärlek från mig:


1 kommentar:

tiger sa...

Den här låten älskar jag med!! Gick på repeat i min stereo hela förra sommaren. Dessutom är den med i slutet på "Meet Joe Black", en sådan underbar film..
Så mig tar låten tillbaka till sommaren 2008.. <3 <3 <3