torsdag 5 november 2009

Catalyst - nr 1

För några veckor sedan skrev jag om en blogg där de har veckoutmaningar som ofta är lite mer utmanande, personliga och ibland ganska jobbiga.

Efter att ha besökt bloggen många gånger och lika ofta tänkt att jag ska haka på, så har jag äntligen faktiskt gjort det. Jag bestämde mig för att ta utmaningarna i turordning, med början på nr 1. För att inte plocka godbitarna först och sedan sitta kvar med de tråkigare. Jag kommer aldeles garanterat att fuska emellanåt och haka på de nyaste med, men det är knappast något större katastrof. Det är ju "bara" i runda slängar 83 st emellan.

Hur som helst.

Min tanke med det hela är att använda det som lite terapi, är trött på att bara scrappa om sommarblommor och snoriga ungar. Nog för att jag älskar dem, men just nu behöver jag något mer. Det är saker där inuti som behöver komma ut och dammas av, petas på och kanske faktiskt rensas bort för gott.

Såååå....nu kör jag!

Catalyst nr 1 lyder: Tell us about something you lost.




Texten hittade jag någonstans på nätet, kommer tyvär ej ihåg vart. Ändrade lite i den för att passa mig, mitt språk och mina känslor.
Sen är bilden galet Photoshopad, det var usel kvalitet på fotot.


3 kommentarer:

Busljus sa...

så djupt, och sorgset men ändå så lätt och fint. Du har verkligen bjudit in till ditt innersta, sänder en jättekram bara för att...

Frugan sa...

Du har visat dina innersta tankar och funderingar. Kram

Maria sa...

Nu har jag hittat in till dig :) Fin LO. Vad är det för blogg du skriver om? Länk? /lilla07an