torsdag 5 november 2009

Dagens trögis

Besökte en av mina favoritbloggar, reagerade på inläggets bild.

Det första som slog mig var: -mäh....varför har de satt dit den där?...har ju inget med handlingen att göra.
Ungefär som att göra reklam för filmjölk men visa en bild på Ingvar Carlsson iförd skiddräkt.

Min andra tanke var:..."-vilken ful dräkt, ser ju helt hemmasnickrad ut"

Det där hemsnickrade fick mig att titta lite extra på bilden, då insåg jag dräktens egentliga funktion, och såååå jag skrattade. Hux flux tyckte jag att den var skitrolig.

MEN, egentligen tycker jag ju inte att sådandär humor är rolig, inte egentligen, mest bara plump. Då jag tydligen är trögare än trög, så blev den ändå helt rolig.



(lånad bild från ngn som lånat den ngn annanstans...)


3 kommentarer:

Busljus sa...

Du är inte trögast, jag begriper inte funktionen, kan du avslöja den för mig??

Kattta sa...

jomendu, såhär dårå:

Du stoppar i en peng i "bubbelgums apparaten", vrider om vredet och ut raslar ett antal små tuggummin. Det fiffiga i kråksången är när alla bubbelgummen tar slut...då får du äran att se "hennes" tuttar.

Inget för den blyge.

Busljus sa...

jamen, de är ju en han inte en hon...å då e de välan inget å se?!?