måndag 9 november 2009

El Salvador

Skulle bara göra en snabb bloggrunda innan jag tog tag i dagens "att göra lista", besökte ett av mina stamställen i bloggvärlden, ramlade över en länk till annan bloggare. När jag läste det senaste inlägget var det kört. Det handlade om en Amerikanska som igår reste till El Salvador för någon organisations räkning.

Jahapp, gissa om jag googlade Chalatenango och hux flux var jag på YouTube.
Tanken att kolla efter El Salvador där, har aldrig slagit mig, men det fanns en hel del.

Just ja...för er som inte känner mig så väl, kanske jag ska berätta att min mamma var volontär i El Salvador för ca 11 år sedan (precis när Mitch härjade). Jag och en av mina systrar + en kvinna till, åkte och hälsade på. Vi reste i början av december och stannade i 6-7 veckor.
En helt otrolig resa!

Nu i lunchtid tänkte jag dela med mig av ett av de starkaste mat-minnen jag har därifrån, det är dessa godingar.
Lite av fattigmans snabbmat kan man väl säga. De säljs överallt för liten peng, men är mättande och förvånansvärt goda. Än idag kan jag komma på mig själv att längta efter dessa. Min favorit var de med blommor i, de var förstås exlusivare och kostade mer. Salladen man ibland fick till hoppade jag över, mina fjantiga västerländska smaklökar klarade inte av den...den var för stark helt enkelt.

Nu måste jag hitta mig något att äta, och kanske låtsas att jag äter en Pupusa eller tre

*vinke vink*

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej Kattis! Tack för din kommentar på min blogg! Alltid lika sprudlande! :D Vilken vacker LO du har gjort här nedanför! ♥ Jag ska inte på pysselmara på lördag, min kära sambo fyller år då så vi ska ut och käka och ha det lite mysigt! Men det kan nog bli lite pyssel i helgen ändå! ;) Ha en fortsatt skön kväll! Vi ses! Kram!

Frugan sa...

Ska du iväg i helgen?