onsdag 18 november 2009

Problemlösare i pysselverkstaden

Liten älskling har hållt reda på mamman idag, ni vet, hon har ingen ordning på sina pysselgrejjor.

Han fick syn på högen med tändsticksaskar (olika storlekar)och konstaterade snabbt att "det fattas en". Han är symetrigalen den pojken, och eftersom jag staplat askar med olika tjocklek så blev det ett udda hål. Jag hade dock en ask liggandes på pysselbordet som jag börjat altra, jag pekade på den och sade att han kunde ta den om han ville. Han tog upp asken och utbrast: -"ååhhh neeeej!!!"

Jag frågade vaddå ååhh nej! Är den trasig?
svaret kom snabbt med lidande röst: -"den e trasi åå fuuul"

Senare på dagen satt vi vid bordet och ritade, jag passade på att färglägga några stämplade tomtemotiv. Hällde upp en droppe röd Distressrefill på insidan av ett burklock och fyllde själva burken med vatten. Senare under dagen när jag lagade middag, såg jag hur O reagerade på något och gick med raska steg mot köksbordet. Han tittade på mig med förebrående ögon och sade med sträng stämma -"mammmmma...den föstöös (förstörs), och lade bestämt locket på vattenburken. Vilken tur, vi som just nästan hade slut på vatten.

Inga kommentarer: