söndag 31 augusti 2008

Bubbelplast....släng dig i väggen!

Igår satt jag och lekte med min nya punchinella. Rätt som det var kände jag hur kreativiteten liksom bara sköljde över mig och jag tog fram mitt album med evighets-LO´s...ni vet, sånnadäringa som man börjar på men inte avslutar för att man blir missnöjd eller kör fast. Jag "Offrade" en av dem att testa min idé på... Jag kom på att det måste ju gå bra att använda punchinellan på samma sätt som bubbelplast, fast "tvärtom", jag tog en pensel och akrylfärg å målade över hålen. Det går att variera resultatet i oäääändlighet (nåja). Beroende på hur mycket färg du har på penseln och hur noga du är. Det är även mycket lättare att bestämma vart du vill ha dina "blobbar". Jag testade flera varianter, lite färg, mycket färg, flera olika kulörer på varandra, samma kulör fast flera gånger på varandra osv.

Nu har jag bara vanlig P med runda hål, men det borde bli görsnyggt med stjärnmönster.

Här är iallafall min testversion. Inte en vacker syn...men roligt var det att kladda!Ignorera gärna allt annat än "Blobbarna" :D

Inga kommentarer: