tisdag 5 augusti 2008

Man kan inte bli med för mycket pyssel...

...det är alldeles sant!

Jag har blivit lite nyfiken på att Pärla (som att jag inte har nog med pyssel).
Min vän I är en himla duktig pärlerska och jag har varit frestad ett längre tag att testa, å tänka sig...för ngn vecka sedan kunde jag inte längre stå emot.


Här om dagen hade vi en trivsam pysselkväll *ost å lättöl..hehe* , då jag påbörjade mitt andra smycke, ett armband som bröllopspresent till bästaste M.
Fullt logiskt att ge sig på en bröllopspresent när man inte vet vad man håller på med...eller hur?

Här kommer iaf några bilder, tyvär är jag varken mästerfotograf eller en stjärna på PS.


Har inte lyckats fånga hur armbandet ser ut i verkligheten, det äääär faktiskt rätt fint om jag får säga det själv *nickar helt osjälvkritiskt*.


Treradigt självsnurrande i mest vita toner med inslag av grönt och ljust rosa. Samt en ängelberlock för att hon är en ängel...








Jag gjorde ett eget kort också, väldigt oöverpyntat som vanligt när jag är i farten...


3 kommentarer:

Zarah sa...

Suuuuupersnyggt armband! Så proffsigt! :D

Anonym sa...

Såååååååå fint!! Både armbandet och kortet. Det är inte så att man kan få beställa ett armband? ;-)
Vad är det för mönstrat papper på kortet? /Marielle

Anonym sa...

Tack för snälla kommentarer *glad*
Jag hoppas att hon ska tycka om det...

M: pappret är från Basic Greys serie "Two scoops". Tror det heter Cupids arrow.