måndag 23 mars 2009

Leksakspyssel

Häromdagen påbörjade jag ju kampanj -"klä på den stackars dockan" med hjälp av storasyster,
det är dagiset här på byn som ska få lite nya leksaker. Har även planerat att någon dag framöver kidnappa de gamla urtvättade nötta dockkläder de redan har, och ersätta dem med ett gäng nya. Men det får bli en senare fråga, tre-fyra uppsättningar dockkläder vispar man inte ihop på en eftermiddag.

Något man däremot kan vispa ihop lite kvickt är detta...
Gissa om jag ska virka på morgondagens syjunta?
Dagis har ett helt galet fint leksakskök, som i morse utökades med fina bakverk i trä (skänkta av en annan mamma). Visst kan de behöva lite middagsmat också?
...frågan är om det är så lämpligt, de har ju några små mellan 1-2,5 års ålder. Tänker på att spagettin bara är långa snören. *äschdå* ....det får bli lite middagsmat till O´s kök istället kanske. Jag SKA virka spagettisar, så är det bara!

*piper iväg och inventerar garnförådet*

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Åh va fränt, virkade spagettisar å köttbullar, ser ju helgott ut ju!!
Ha så skoj å visa gärna upp mästerverken sen:)

K sa...

Det har bara blivit korta snuttar ketchup än, hittar inte mitt lager med vitt garn...attans!
...fick frågan (ställd med ett elakt litet leedne i mungipan) hur jag tänker virka köttbullarna alldeles runda?

Då bestämde jag mig för att det kanske blir pannbiff i stället....