söndag 4 januari 2009

Nytt år å grejjer!

Här händer det inte mycket just nu.
Har varit på resande fot mer än jag varit hemma sedan julafton, nu börjar jag faktiskt längta tills på onsdag då allt är som vanligt igen.
Har inte blivit något pyssel alls ännu, hela familjen har varit långledig, vi har passat på att flytta om lite här hemma. Liten älskling har fått vårt stora sovrum och vi flyttade in i det lilla som skulle bli hans. Behöver jag säga att det beslutet togs på julaftonskvällen?...och spikades med bestämdhet några dagar senare då han hade fyllt år.

Huuuur mycket nya leksaker som helst, utrymmeskrävande sådana. Stor plasttraktor m trampor och släp, brio-tågbana med extra räls, lego mm
Bara braiga saker, sådant som "han" (vi..ehum) önskat. Men det var inte förräns efter julen vi insåg hur stor plats allt tar :D
Man lär sig något nytt varje dag...

Hoppas att ni har haft det lika bra i jul och nyår som jag har!
En sak förändras dock aldrig...hur trevligt det än är med jul och nyårsfirande så är inget så skönt som att komma hem till lugnet igen *phuu* :)

Nu ska jag sätta mig en timme och faktiskt pyssla lite (!) innan filmen jag bara måste se på TV börjar.

/ pysselpyssel!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Gott nytt pysselår och god fortsättning! Själv blir det inte så mycket papperspyssel just nu, håller mest på att sticka istället men det är ju roligt med variation. :-)

Busljus sa...

God fortsättning på nya året och hoppas att det blir en massa kul pyssel. Måste ju tacka för att du gjort mig lite nyfiken på scrapping:) Står ett litet paket i hyllan å väntar tills det finns lite tid för att kolla in.
Kan kansek bli nåt så småningom.

Karin Johansson sa...

*oahaha*, har busljus också varit här... :-) Jag gissar med ledning av detta att vi är två som borde göra annat (plugga respektive städa) men istället hänger här som klistrade för att se vad som trillar ur pysslomaten härnäst. I går plöjde jag igenom tre årgångar handarbetstidningar och hittade ett recept på "hemmaskor" (typiska tofflor om du frågar mig). Men jag läser hellre tidningar än pysslar så det blir nog inget i kväll heller.

För övrigt kanske du vill ändra i dina inställningar så att även ickre-registrerade kan kommentera?

Johanna sa...

Jag har alltid gillat att sticka och har mina stickperioder, men jag gör inga avancerade grejor. Mest mössor, halsdukar o dyl. Tänkte försöka lära mig sticka sockar, men det verkar så krångligt. Svärmor kan så hon ska få visa mig nån gång, ungarna behöver ju nya varje år, som de växer!