torsdag 15 januari 2009

Utmanad & snabbscrappat

När jag umgicks med I sist, så fyndade jag lite i hennes sk "källarlåda". Det vill säga hennes form av fula-papper-förträngnings-taktik. Ni vet...de där ful-papprena som man antingen fått genom nåt grisen i säcken köp eller köpt på sig fyra exemplar när man precis började att scrappa och som man nu inte kan förstå --"vaaaaaaad i hela fridens namn tänkte jag på?"

Hur som helst, jag fick ett papper av henne med de orden -"det här får du om du scrappar L" (min sambo). ..sedan skrattade vi båda lite rått och hjärtligt.
Igår tog jag fram pappret och bestämde mig för att snabbscrappa.

Här är först en urusel bild på pappret, i verkligheten är det knallgult med ill-cerise-rosa blommor. Är ganska säker på att det skulle fungera att använda som reflex.


Och här är en bild på LO´n.
Fotad i skymningen med den lilla sol som fanns bakom ryggen.
Ni får tänka bort de urvattnade färgerna och blänket i fotot.


Själv måste jag säga att jag blev hemskt nöjd, det blev lixsom en harmonisk och vacker helhet *host* :)
Näe...mot vattenkokaren och nattamackan med raska steg!
*vinkevink*

2 kommentarer:

Ida sa...

"Rått men hjärtligt"!?
Vilken glad överraskning jag fick när jag kikade in i din blogg, trodde aldrig att du skulle ta utmaningen på allvar. Men f-n vad bra det blev! Dessa underbara blommor talar för sig själv. Man kan lixom bara se framför er hur ni dansar i en solnedgång på hawaii på 80-talet, lyckliga i all framtid.

Katta sa...

ja..kanske det vara bara rått? :)

Klart jag tog det på allvar!
...en sån utmaning kan man ju bara inte hoppa *nickar allvarligt*
Jag letade efter min urgamla Madonna LP för att få den rätta stämningen, men hittade bara The Pinks så det fick duga :).

..-"ja vill haaa een eeeegen måååneeee, som ja kan åka tiiiiill, där ja kan glömma att du lääämnaaat meeee..eeeej..."