söndag 25 januari 2009

Receptbok

Jag tror att jag nämnt det förut, men utifall ni skulle ha missat det... jag hjärtar verkligen min BIA!

Har gjort ett vardagsmats receptalbum. Jag hittade så himla braiga lösblads ark på en kontorsbutik. Det är lite styvare ark med typiska ljusblå skrivränder och den där översta röda randen. Lagoma storlekar för att göra BIA album.

Jag har ett annat påbörjat projekt -"spillbits projektet", här har jag också bara använt spillbitar fast inte från den högen. Jag vet att jag skulle göra slut på den högen först...men jag var tvungen
att rota fram lite färgglada papper till det här albumet *tittar med snälla stora ögon*


En bild på framsidan.
Färgerna blev faktiskt nästan rättvisade den här gången, förutom det svartrutiga bandet som egentligen är brunrutigt.


Här syns de braiga skrivbladen.



Och här kan ni se min fantastiska broderikunskap.
Angående mitt "spillbits projekt", så har jag något som involverar BIA på gång även där.
När det blir färdigt kommer jag att lägga upp det på Brunkullan Scrap & Cards blogg.
Nu ska jag gå och se slutet på handbollsmatchen, får se om det går bättre för sverige idag.
*vinkelivink*

1 kommentar:

Kajo sa...

Fin receptbok! De där korten brukar kalla adresskort eller arkivkort och ska egenligen stå i en plasttbox. Poppis typ på 1970-talet. Jag hittade ett antal boxar, nya i förpackning, i källare på Litsvägen och blev alldeles till mig. De är jättebra.