lördag 22 november 2008

Första dagen avklarad

Jahaja, då var första dagen på klä-om-mommas-fotölj-kursen till ända.
Kom hem för ungefär 30 minuter sedan nu är klockan 21.10 (!)
Gissa om jag är luddig i hjärnan *blubb blubb* (spelar på läpparna)
För att inte tala om simmig i hjärncellen efter sniffande på kontaktlimmet *tjoohooo*
jag är ordentligt överkänslig för såna lukter...

Så varför inte göra ett IQ-test? ramlade in på bloggrundan, det första jag stötte på var detta hos Jenny Bergvall . Misstänker starkt att detta prov inte är giltigt som inträde i Mensa, men man kan ju få känna sig lite smart en stund ändå? ;)

Här är mitt resultat i alla fall.




Ja jisses Amalia! ...vet inte riktigt varför (hehe) men jag fick en anings halvsvårt att ta det där testet på allvar *ler lite*
Därför utmanar jag er allihopa att göra testet, det var rätt kul faktiskt. Å naturligtvis vill jag se resultaten :)

Åter igen till Kursen.
Jag har klippt tygbitar i olika former och klistrat fast dem på min fiiina frigolit stomme. Det är ganska precis vad jag gjort idag. Visst låter det som att det kommer att bli en väldans fin fotölj?
När jag rivit av det gammla tyget blev jag riktigt förvånad över hur den var uppbyggd.
Och lika förvånad när jag insåg hur jag skulle gå till väga för att klä om den. Det var verkligen inte som jag trodde. Om jag orkar lägger jag upp lite bilder i morgon, annars kommer det på måndag.

Det blir en intensiv dag i morgon med, inte lika lång däremot. Tack o lov!

Nu ska jag sätta mig på soffan och somna framför CSI :D

/ Godnatt på er *kram*

2 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

122 är ju jätte bra. Dock tror jag inte någon av oss passar in på mensa... man skall nog upp mer än så då.
Kul att du kikade in o hakade på!

Mahlin sa...

Vad kul din kurs låter!! Jag vill se bilder!! Du har en utmaning i min blogg =)