måndag 10 november 2008

Ny kostym till mommas fotölj

Jag har börjat en tredagars möbelomklädnads kurs. Jag ska klä om min ärve-fotölj efter momma. Det är en snurrfotölj modell 60-tal, med slitet mörkrött/knallrött medaljongmönster.

Jag älskar verkligen den fotöljen, men den har varit ful som stryk och stått undangömd. Men det ska det bli ändring på nu! Nu ska den bli nåt så häftigt och nydanade som:...vit (!)
Ja jag vet, ganska trist *nickar * , men med tanke på att jag vill att den ska passa in över allt och för all framtid så är vitt faktiskt ett bra val (så det så). Vi har inte "kosmetik-renoverat" hemma än. Så jag vet inte vilka färger det kommer att vara i vårt hus framöver. Vill inte att älskade fotöljen ska hamna i skamvrån igen bara för att det blev fel färg.

Däremot har jag en till snurrfotölj ala 60-tal, hel utan minsta lilla känslomässiga band, mer än att jag verkligen tycker om den också. DEN kommer i framtiden att få ngt rejält stormönstrat eller färgbombigt :D

Sen kan jag medela att jag sitter på lånad dator den här veckan, vår bärbara har nämligen tagit tåget till Katrineholm. Så det blir inga inlägg med nya alster eller PS på ett tag.

Nu ska jag dricka Kaffe med min älskade mor.

Kramers och trevlig måndag!

1 kommentar:

Jag... sa...

Åh! Det låter jättespännande! Hoppas man får se bilder sen? :-)