måndag 17 november 2008

Jag flyttar!

Efter att ha insett att jag inte kommer att få till det utseende jag vill ha på bloggen på denna adress, så bestämde jag mig för att flytta! (HIT)

Jag gjorde något så drastiskt som att ta bort ett jt i namnet och blev därmed "katta".
Den enda skillnaden i adressen är alltså ett stycke t mindre.

Troligen beror hela möket på att jag använde mig av en färdig template som gick att ladda hem från annan sida än bloggers. Det var samma templates, men lite tillpiffade.
Ngt bidde fel och sen var det pannkaka att kunna byta utseende på minsta lilla vis, annat än till så som det såg ut från början. Jag fick hela tiden ett felmedelande som jag nu vet är ett vanligt Error när man försöker göra ngn ändring. Och det är många gånger tydligen omöjligt att gå förbi.

Efter att ha tagit bort html koden som jag hämtade hem, och lagt tillbaks den gamla, så testade jag att bara lägga till kod som jag lyckats läsa mig till på ngt forum. Funkade ändå inte.

Testade samma sak på min halvdöda syblog (som hade samma grund template) och det funkade gallant. Testade att kopiera den koden och klistra in i "Katta"bloggen...icke sa nicke.

Bara för att jag är tjurig startade jag en ny blogg och klistrade in koden där...funkade huuur bra som helst!... Då ville jag genast flytta dit, så det har jag gjort från och med nu. Det blir inga nya inlägg här, men de gamla får vara kvar.

Hoppas att ni vill komma och hälsa på i mitt nya "Hus" :)

- Välkommna!

Inga kommentarer: