måndag 17 november 2008

Lapptäckes fanatiker

För er som inte redan vet det, innan jag upptäckte att det fanns något som heter Scrapbooking, så satt jag dygnet runt och sydde. Allt mellan himmel och jord.

Har alltid älskat lapptäcken och det mesta annat gjort i lappteknik.
De stunder jag inte satt framför symaskinen eller stod och skar tyger i små bitar, surfade jag Flickr....ooohhhh..drömmer mig bort lite. Flickr är verkligen ett UNDERBART ställe.

Tänkte dela med mig av ett par godbitar


Kvinnan (?) som gör dessa underbara kuddar är helt makalös. Kolla in hennes Flickr, men på med dreggellappen först!


Jag faller oftast som en fura för quiltade saker som är vitt med inslag av starka färger, gärna enkla mönster. Som detta täcke... jag ska absolut någon gång göra ett liknande. Just nu har jag dock ett evighetsprojekt liggandes, ett täcke i mönstret "jacobs stege" där själva korsen eller vad man ska kalla det blir i allsköns färger (rest tyger) och det övriga vitt.




Inga kommentarer: